apr 17

Florbalový turnaj kremnických škôl

16. 4. 2019

Po dlhom volaní smädných v púšti konečne spŕchlo a my môžeme potvrdiť, aké dôležité je dať si aspoň pár dúškov, ak máme v bežných životných činnostiach byť čulí a aktívni. Šport je takou tekutinou, ktorá dáva silu vo vyprahnutých končinách školskej každodennosti. Jednoducho dobre sa stalo…

Na turnaji bolo päť škôl, obe základné (vytvorili tri tímy), súkromné gymnázium a my. Hralo sa systémom každý s každým, niečo sme vyhrali, niečo prehrali, ale šport to bol kvalitný, emotívny, navyše divácka kulisa žiakov deviatych ročníkov ZŠ, veľa hry, málo faulov, nové kontakty a staré chyby v herných činnostiach. Výborné dopoludnie, ak príde trochu suchšie obdobie, vydržíme ho ľahšie. Ale pri súčasných klimatických výkyvoch, možno opäť zaprší, niečo chystáme už na máj.

 

OD

 

 

 

 

apr 16

Denník Anny Frankovej

11. apríl 2019 Divadlo Jozefa Gregora Tajovského vo Zvolene

Návšteva divadelného predstavenia je pre nás vždy malým sviatkom. Ešte väčším sa stáva, keď ide o originálne a dojímavé spracovanie silnej témy a takým dramatizácia režisérky Júlie Rázusovej nepochybne je.

OJ

 

apr 12

Výberové konanie

Výberové konanie na pozíciu riaditeľa školy

apr 08

Exkurzie

Mesiac marec sa v odbore kuchár niesol v duchu odborných exkurzií:

Mliekareň PD Gader

SHP a.s. Turčianske Teplice

Pivovar Steiger a.s. Vyhne

Žiakov exkurzie veľmi zaujali, oboznámili sa s technologickými postupmi a uvedomili si, aký dlhý proces je od vzniku výrobku po jeho dodanie do predajní. 

mar 28

Ročníková práca

Dňa 27. marca 2019  sa v priestoroch POV uskutočnila ročníková práca 4. KCH. Súčasťou ročníkovej práce bola prezentácia žiakov na témy: Hydina, Ovocie, Zelenina a Ryby a samostatná príprava pokrmov podľa vlastného výberu:

Klaudia Lupči – kuracie rezne s avokádovým šalátom,

Slavomír Martinka –domáca treska,

Miroslav Pažický – cuketové tyčinky,

Martina Slašťanová – jablkové ružičky.

Prezentácia pokrmov bola spojená s ochutnávkou.

BA

 

mar 20

Zem je len jedna

Dňa 15. marca 2019 bol vyhlásený celosvetový mládežnícky štrajk na podnet 16 ročnej Švédky Grety Thunbergovej, ktorá minulý rok v lete začala verejne bojovať proti znečisťovaniu našej planéty, za budúcnosť zdravšej zeme a klímy. Do štrajku sa zapojili študenti z mnohých krajín, medzi nimi aj štyri slovenské mestá: Bratislava, Žilina, Liptovský Mikuláš a Košice.

Aj my sme sa rozhodli podporiť tento štrajk formou prezentácií a filmu. Pripravili sme si dve témy: Plasty v oceánochGlobálne otepľovanie. V prezentáciách sme chceli upozorniť na hrozbu plastov vo vode, ale i na súši, ktoré nás úplne zaplavujú. Hovorili sme aj o rapídnom celosvetovom otepľovaní. Po prezentáciách sme si pozreli film od Erika Baláža – Strážca divočiny. Týmto dokumentom sme sa snažili ukázať krásy slovenskej prírody, ktoré si musíme vážiť, aby ostali pre ďalšie generácie.

                                                                                                                                 žiaci 3.G

 

mar 19

Kritériá prijímacích skúšok na školský rok 2019/2020

mar 02

Lyžiarsky výcvik

Jasenská dolina – 18. 2. – 22. 2. 2019

Snehu zdar!

Alebo tak nejako by sa dala vyjadriť nálada našich učiteľov. Lyžiarska horúčka premohla pána Tatára tak, že nakazil aj tých, ktorí z predstavy týždňa stráveného niekde pod kopcom v Jasenskej doline až tak nadšení neboli…

Po neskutočne dlhom presune som sa našiel s polovicou tých, ktorí sa cestou z kopca nedolámali, hore na sedačke. Prvú polhodinku som oprašoval svoje dávno zabudnuté lyžiarske „umenie“ a potom som už mohol konkurovať Vlhovej v slalome medzi detičkami z ostatných kurzov. Cesta dolu svahom bola zakaždým ako jazda v lunaparku. Lanovka bola naopak taká pomalá, že si si mohol v pokoji zatelefonovať, porozmýšľať o živote či trochu zostarnúť, kým si sa dostal hore. Jedlo komentovať nebudem. To ma skutočne príliš neočarilo. Aspoň sme to mali zadarmo. Chata na mňa pôsobila provizórne, ale nič okrem postelí, čo si pamätali ešte studenú vojnu, mi nevadilo. Naopak, kamaráti, a tým myslím aj učiteľov, mi pobyt spríjemnili natoľko, že som si to celé užil.

Lyžiarsky je teda hlavne o správnych ľuďoch okolo a o zážitkoch s nimi. A v tomto ohľade mu dávame (prekonzultoval som to s ostatnými účastníkmi) 10/10.

Slavo 4. KCH

 

jan 29

Danubius Gastro 2019

V dňoch 24. až 27. 1. 2019 sa uskutočnil  už 26. medzinárodný veľtrh gastronómie Danubius Gastro. Veľtrh Danubius Gastro je prehliadkou najnovších trendov v oblasti gastronómie a hotelierstva. Stabilne sa tu prezentujú najvýznamnejšie firmy v danej oblasti. Súčasťou veľtrhu sú aj sprievodné akcie, ktoré sú venované odborníkom i širokej verejnosti. Jednou zo sprievodných akcií bola súťaž vo varení „naživo“ SKILLS Slovakia Gastro junior METRO CUP 2018/2019 v odbore kuchár – finálové kolo. Naši žiaci z 2. KCH si tak mohli pozrieť prípravu jedál víťazných družstiev semifinálového kola, ktoré sa konalo 4. 12. 2018 v Nových Zámkoch.

Zobraziť celý článok »

jan 23

2. miesto v okresnom kole Olympiády v anglickom jazyku v kategórii 2D

Teší ma, že sa naša škola môže pochváliť úspechom študenta, Slavomíra Martinku, žiaka 4.KCH. Slavomír získal pekné druhé miesto, pričom do prvého mu chýbali iba 3 body.

Slavomírovi blahoželám a požiadala som ho, aby poradil ostatným študentom, ako sa naučiť cudzí jazyk. A tu je jeho rada:

Moja prvá skúsenosť s angličtinou vôbec nebola pozitívna. Na základnej škole sme sa učili slová a pravidlá jazyka ku ktorému som nemal žiadny vzťah, ale keďže moja vtedajšia pani učiteľka by sa dala charakterizovať názvom “stroj na 5 minútové testy“, okolo mojich 13 rokov som vedel dosť veľa slov, ktoré som nevedel použiť vo vete bez toho, aby som neznel ako vietnamský predajca topánok. Ako som sa vlastne naučil písať a rozprávať bez toho, aby som sa nemusel hanbiť? Jednoduchá odpoveď. Hry. Moja, nazvime to, vášeň ku videohrám ma podľa obrázkov a popisov predmetov, či situácií naučila viacej slov ako celá základná škola a zachránila aj moje písomky. Ďalšia obrovská vec, ktorá mi pomohla, bola platforma YouTube. Narazil som tam na chalana, ktorý robil videá, kde tancoval na rôznych video – chatovacích stránkach. Jednou z nich bola Omegle, ktorá, dá sa povedať, zmenila môj postoj k angličtine ako takej. Najprv som sa neskutočne bál rozprávať, tak som len písal jednoduché vety, ktoré som vedel a snažil sa porozumieť, čo mi človek na druhej strane rozpráva, alebo píše. Nepoznal som tých ľudí, ani oni mňa a preto moja tréma opadla a ja som sa našiel o 3 hodiny neskôr a uvedomil som si, že som práve dokázal viesť konverzáciu v cudzom jazyku. Aj keď so spotenými pazuchami. O pár mesiacov neskôr, keď som už pochytal vety do uší a nabral odvahu, zapol som mikrofón a začal som rozprávať. Zábava sa niekoľkonásobne zvýšila. Ľuďom z Ameriky, alebo Británie prišiel môj prízvuk dosť zaujímavý a mne to dodávalo sebaistotu v rozprávaní ďalej. Venoval som sa rozprávaniu každý deň, zrazu som zachytával vety z mojich obľúbených piesní, začal rozumieť zahraničným tvorcom na YouTube a preskúmal úplne iný svet. Moja rada na koniec je, nezáleží či vás angličtina alebo hocijaký  iný jazyk baví, alebo nie. Nájdite si niečo, čo vás baví, kde sa ten jazyk nachádza a budete sa ho učiť a ani si to nebudete uvedomovať že to robíte. Good luck.

Slavomír je ideálny študent, ktorý nečaká, čo ho učiteľ naučí. Učí sa sám. Aj keď namotivovať ho na štúdium gramatiky nebolo jednoduché, ale popravde, ani veľmi potrebné. Slavomír ju používa správne bez toho, aby si mnohé pravidlá uvedomoval. Z metodického hľadiska je jeho prípad zaujímavý a veľmi prínosný. 

Mgr. Marta Medzihradská

Older posts «