Minulý školský rok pri návšteve hudobnej skupiny Musica- Medica – hudba sa nás dotýka, sa všetci zúčastnení zhodli v tom, že to bolo veľmi zaujímavé stretnutie a radi by ju na našej škole v budúcnosti znovu uvítali. Tak sa aj stalo 25. mája 2017. Aj keď sú naši žiaci sluchovo postihnutí, hudbu si mohli vychutnať vďaka trom šikovným hudobníkom Borisovi Čellárovi, Ramimu Shaafimu a jeho manželke Ivanke a to už po tretíkrát tentoraz pre zmenu v školskej telocvični. Ich vystúpenie malo dve časti – prvou časťou bol koncert a v druhej časti sluchovo postihnutí žiaci v rámci workshopu sami preciťovali intenzitu tónov na rôznych častiach svojho tela prostredníctvom tradičných vysokorezonančných nástrojov z celého sveta. Môžeme povedať, že o hudbu neboli vôbec ukrátení. Boli im prezentované rôzne hudobné nástroje ako sú: tibetské spievajúce misy, symfonické gongy, morský bubon, dažďová palica, woodpack, elektrická gitara, didgeridoo. Žiaci z akcie odchádzali veľmi spokojní a nadšení.
V závere by som si dovolila citovať niektoré postrehy a názory zúčastnených žiakov na danú akciu.
Ivan /1. KCH/: Bolo mi potešením sa zúčastniť novej akcie v škole a stretnúť takých dobrých ľudí, s takým obrovským talentom. Členovia skupiny Musica – Medica boli skvelí, pokojní ľudia, ktorí majú v sebe veľký talent. Bolo veľmi zaujímavé, keď nám ukázali tibetské spievajúce misy, neveril som vlastným očiam. Rád by som sa s nimi ešte niekedy stretol.
Róbert /2. PJ/: Akcia sa mi veľmi páčila. Členovia skupiny sú skvelí a majú na to talent.
Antónia /4. KCH/: Návšteve skupiny Musica – Medica na našej škole som sa veľmi potešila. Veľmi som si obľúbila Borisa Čellára, ktorému sa páčilo, ako som hrala na nástroji woodpack. Bola som prekvapená, že ma zavolal, aby som mu zahrala. Rada by som ich ešte uvidela.
Ervín /4. S/: Veľmi príjemné pocity som mal z vibrácií hudobných nástrojov na svojom tele. Akcia bola veľmi zaujímavá, videli sme aj nové nástroje.
Jozef /2. MR/: Bolo to krásne, mne sa páčila gitara a woodpack. Ďakujem im za návštevu na našej škole.
TA